Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Strona głównaNewsEdukacjaPora na rekrutację do podstawówek

Pora na rekrutację do podstawówek

Miejskie szkoły podstawowe gwarantują wysoki poziom nauczaniaMiejskie szkoły podstawowe gwarantują wysoki poziom nauczania

 

Lada dzień ruszy rekrutacja do klas pierwszych w miejskich szkołach podstawowych. Jednocześnie prowadzony będzie także nabór do szkolnych zerówek. Wnioski będzie można składać od poniedziałku, 6 lutego. Druki dostępne są bezpośrednio w placówkach oraz na ich stronach internetowych.

 

– Zachęcamy wszystkich rodziców, by zapoznali się z ofertą każdej z bełchatowskich placówek. Są to dobre szkoły, cieszące się od lat dużym zainteresowaniem. Wykwalifikowana kadra oraz nowoczesne zaplecze i wyposażenie gwarantują wysoki poziom nauczania – podkreśla Łukasz Politański, wiceprezydent Bełchatowa odpowiedzialny m.in. za miejską oświatę.

Najważniejszą zasadą przy rekrutacji do publicznych podstawówek, o której powinni pamiętać rodzice, jest obowiązująca rejonizacja. Oznacza to, że do danej szkoły najpierw będą przyjmowane dzieci zamieszkałe w obwodzie placówki. Kandydaci spoza rejonu mogą być przyjęci w naborze uzupełniającym, ale tylko wtedy, gdy będą jeszcze wolne miejsca. Ponadto w pierwszym etapie rekrutacji pod uwagę brany będzie fakt, czy do tej samej placówki uczęszcza już rodzeństwo kandydata, a także czy przyszły uczeń korzystał z edukacji przedszkolnej właśnie w tej konkretnej szkole. Znaczenie może mieć również to, czy w rejonie szkoły mieszkają dziadkowie wspierający rodziców w opiece nad wnukami. Wśród kryteriów branych pod uwagę znajduje się również orzeczenie dziecka o potrzebie kształcenia specjalnego. Przypominamy, że wnioski o przyjęcie do klasy pierwszej powinni też złożyć rodzice dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w zerówce działającej w danej szkole podstawowej.

Druki rekrutacyjne można pobrać bezpośrednio w każdej ze szkół. Dodatkowo są one dostępne na stronach internetowych placówek. Dodatkowo rodzice zobligowani są do złożenia m.in. wniosku o przyjęcie, aktu urodzenia, a także – w zależności od przypadku – zaświadczenia o wielodzietności, samotnym wychowywaniu dziecka lub orzeczenia o niepełnosprawności w rodzinie.

Dokumenty można składać od 6 lutego do 16 marca. Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych szkoły wywieszą 23 marca. Później, do 29 marca opiekunowie muszą zadeklarować czy ich dziecko będzie korzystać z danej placówki. Ostateczne listy poznamy 30 marca. Rekrutacja uzupełniająca zaplanowana jest natomiast na początku sierpnia.

 

AP