Wnioski do pobrania | ePUAP - Załatw sprawę w urzędzie | Kontakt i lokalizacja wydziałów UM | Deklaracja dostępności | Tekst łatwy do czytania (ETR)

joombig banner rotation images

Menu

Na zdjęciu uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 12 podczas spotkania w auli Uczniowie SP nr 12 obchodzili Europejski Dzień Mózgu

 

O gabinet do Biofeedback oraz nowoczesne pomoce terapeutyczne i dydaktyczno-edukacyjne wzbogaciła się Szkoła Podstawowa nr 12. Dzięki temu uczniowie będą mogli korzystać z profesjonalnej terapii, która pomoże im uporać się ze szkolnymi trudnościami czy redukować poziom stresu. 

 

 

18 marca to Europejski Dzień Mózgu. Święto wykorzystała Szkoła Podstawowa nr 12, w której przez mijający tydzień promowano, by dbać o swój mózg. Ale nie tylko. Podczas szkolnych lekcji nauczyciele rozmawiali z uczniami czym jest stres, jak wpływa on na zachowanie, co wówczas dzieje się z naszym ciałem. Podpowiadali także, co można zrobić, aby się odstresować i zregenerować mózg.

 

Akcję zwieńczyło otwarcie pracowni do terapii metodą EEG Biofeedback. Mówiąc najprościej EEG Biofeedback to technika treningu mózgu, dzięki któremu poprawia się jego efektywność. To nieinwazyjna i skuteczna metoda terapii pomagająca radzić sobie z trudnymi emocjami, ze stresem, lękiem, a także agresją. Wspiera również w nauce poprzez rozwój umiejętności skupiania uwagi oraz zapamiętywania. W ten sposób dzieci uczą się, jak świadomie regulować wzorzec własnych fal mózgowych dla poprawienia wydajności pracy własnego mózgu.

 

Na pytanie skąd pomysł, aby w szkole utworzyć taki właśnie gabinet, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12 Agnieszka Maszewska-Ludwiczak odpowiada, że szkoła robi wszystko, by jak najlepiej dbać o swoich uczniów również ich stan psychiczny i emocjonalny. – Mamy wykwalifikowaną kadrę: psychologa i pedagoga specjalnego, którzy przeszli odpowiednie szkolenia. Wykorzystujemy więc potencjał naszej kadry, by pomóc naszym uczniom. Będzie to wsparcie dla wszystkich, a szczególnie dla osób borykających się z dysleksją, zaburzeniami koncentracji czy stresem – powiedziała Agnieszka Maszewska-Ludwiczak, dyrektor SP nr 12.

 

Urządzenie do Biofeedback jest niepozorne. Tak naprawdę to mała skrzyneczka i kilka kabelków. - Aparat podłączamy do głowy, dzięki czemu sczytuje ono fale mózgowe, które możemy obejrzeć na ekranie komputera. Program pokazuje nam, jak owe fale mózgowe zachowują się w różnych sytuacjach, kiedy np. jesteśmy zestresowani, kiedy nie możemy się skupić. Sygnalizując przy tym, które z nich są odpowiednie. Obrazuje nam on stan, napięcie, rozproszenie emocjonalne. Mając taką wiedzę możemy wprowadzać działania, które spowodują, by tych „dobrych, pożądanych” fal mózgowych było jak najwięcej – tłumaczyła Kamila Idzikowska, szkolny psycholog.

 

Dodatkowo – oprócz sprzętu do terapii EEG Biofeedback – Dwunastka wzbogaciła się również o „Brain-Boy”, czyli urządzenie do treningu wzrokowo-słuchowego metodą Warnkego. Pomaga on w zaburzeniach koncentracji uwagi, pamięci, koordynacji wzrokowo – ruchowej, a także w przypadku trudności w zakresie prawidłowego czytania, pisania i mówienia. Program „Dysleksja pro” - zestaw materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących świadomość ortograficzną. Jest też multimedialny program terapeutyczny EduBoty pomagający w terapii specyficznych trudności w nauce czytania, pisania i liczenia. 

 

- Czas pandemii, nauki zdalnej, rozłąki z rówieśnikami nie wpłynęły dobrze na emocje uczniów. Dlatego potrzebne są wszystkie działania zmierzające do poprawy kondycji psychicznej bełchatowskich uczniów. Taka pracowania ma w tym właśnie pomóc. Co bardzo ważne oprócz nowoczesnego i wyspecjalizowanego sprzętu, mamy również wyszkoloną w tym zakresie kadrę. Cieszę się, że bełchatowskie szkoły wychodzą naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom dzieci – powiedział Łukasz Politański, wiceprezydent Bełchatowa. – Cieszę się, że dyrektorzy szkół tak chętnie piszą projekty i zdobywają środki zewnętrzne, które są dla nas ogromny zastrzykiem. Dzięki nim możemy modernizować nasze placówki i organizować dodatkowe zajęcia – dodał wiceprezydent Łukasz Politański. Nowy sprzęt oraz pomoce terapeutyczne i dydaktyczno-edukacyjne Dwunastka zakupiła właśnie dzięki dotacji pozyskanej z rządowego programu „Aktywna tablica”. Wszystko kosztowało 43,5 tys. zł z czego 35 tys. zł to wsparcie zewnętrzne, zaś 8,5 tys. zł dołożyło miasto.

 

ADA

 

Na zdjęciu uczniowie, dyrekcja SP nr 12 oraz wiceprezydent Łukasz Politański W spotkaniu w SP nr 12 udział wziął również wiceprezydent Łukasz Politański

Urządzenie do Biofeedbeck jest niepozorne, prznosi jednak wiele korzyści Urządzenie do Biofeedback jest niepozorne, prznosi jednak wiele korzyści

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Kontakt do redakcji: a.duda@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Kryspina Rogowska | Zdjęcia: Piotr Kurzydlak, Adam Michel | Webmaster/Grafik: Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2022

belchatow.pl | invest.belchatow.pl | decydujemy.belchatow.pl | zobacz.belchatow.pl