Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Strona głównaUrząd MiastaInformacja Administratora o przetwarzaniu danych osobowychInformacja Administratora o przetwarzaniu danych osobowych w ramach gospodarowania odpadami komunalnymi

Informacja Administratora o przetwarzaniu danych osobowych w ramach gospodarowania odpadami komunalnymi

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „Rozporządzenie 2016/679” – informuje się, że przetwarzając dane osobowe właścicieli nieruchomości położonych na terenie miasta Bełchatowa:
WSKAZANIE ADMINISTRATORA
Administratorem danych osobowych jest:PREZYDENTA MIASTA BEŁCHATOWA
Dane kontaktowe administratora (adres, numer telefonu lub e-mail)
URZĄD MIASTA BEŁCHATOWA, UL. KOŚCIUSZKI 1, 97-400 BEŁCHATÓW – TEL. 44 733 51 16. (E-MAIL) UM@BELCHATOW.PL, EPUAP:/UMBELCHATOW/UM LUB /UMBELCHATOW/SKRYTKAESP
KONTAKT Z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych
Dane kontaktowe inspektora ochrony danychURZĄD MIASTA BEŁCHATOWA, UL. KOŚCIUSZKI 1, 97-400 BEŁCHATÓW – TEL. 44 733 52 05, 44, 733 51 42. (E-MAIL) IOD@UM.BELCHATOW.PL, EPUAP: /UMBELCHATOW/UM

LUB /UMBELCHATOW/SKRYTKAESP

Cele przetwarzania i podstawa prawnaPodanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia 2016/679, gdzie przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Szczegółowe cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących przepisach:

ustawie z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

w tym:

  1. prowadzenia ewidencji deklaracji, ewidencji finansowo-księgowej w zakresie rozliczeń z właścicielami nieruchomości,
  2. prowadzenia postępowań administracyjnych oraz windykacji i egzekucji w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, związanych z organizacją odbioru odpadów komunalnych,
  3. wykonywania funkcji kontrolnych w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  4. weryfikacji prowadzenia przez właścicieli nieruchomości selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Ponadto, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i ich zagospodarowania oraz w celach informacyjnych, tj. o terminach płatności oraz o bieżących sprawach z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty, z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych, w ramach umowy powierzenia danych osobowych – dane firmy dostępne są na stronie internetowej www.belchatow.pl w zakładce „Gospodarka odpadami komunalnymi”. Pani/Pana dane mogą być udostępniane organom podatkowym lub organom egzekucyjnym na podstawie obowiązujących przepisów prawa legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych. Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych mogą być: bank obsługujący Urząd Miasta Bełchatowa, podmioty świadczące dla administratora usługi doręczenia korespondencji oraz podmioty z którymi administrator zawarł umowę powierzenia danych osobowych,
w ramach obsługi systemów informatycznych (nadzoru i asysty technicznej nad systemami).

Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, tj. przez okres 10 lat od momentu złożenia przez Panią/Pana deklaracji wygaszającej obowiązek ponoszenia opłaty. W przypadku wszczęcia postępowania egzekucyjnego przez okres jego trwania, a następnie przez okres 5 lat od jego zakończenia.

Prawa osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora, przysługuje Pani/Panu:

    1. prawo dostępu do treści swoich danych, na podstawie (art. 15 Rozporządzenia 2016/679) – w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
    2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych, na podstawie (art. 16 Rozporządzenia 2016/679) – w przypadku, gdy dane
      są nieprawidłowe lub niekompletne,
    3. prawo do żądania usunięcia danych, na podstawie (art. 17 Rozporządzenia 2016/679) – nie dotyczy przypadków określonych w art. 17 ust. 3 Rozporządzenia 2016/679,
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie (art. 18 Rozporządzenia 2016/679),
    5. prawo do przenoszenia danych, na podstawie (art. 20 Rozporządzenia 2016/679),
    6. prawo do wniesienia sprzeciwu, na podstawie (art. 21 Rozporządzenia 2016/679),
    7. w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia 2016/679), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia 2016/679.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.