Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Strona głównaNewsAktualnościUrzędnicy doręczą decyzje podatkowe

Urzędnicy doręczą decyzje podatkowe

Urzędnicy będą roznosić decyzje od poniedziałku do soboty w godz. 9:00-20:00Urzędnicy będą roznosić decyzje od poniedziałku do soboty w godz. 9:00-20:00

 

Wkrótce otrzymasz decyzję podatkową na 2023 rok. Ich doręczanie ruszy już w najbliższy piątek, 3 lutego. Tradycyjnie zajmą się tym miejscy urzędnicy, którzy w tym roku mają do dostarczenia ponad 19 tys. decyzji.

 

Pismo, które trafi do podatników, to decyzja w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na rok 2023. Podobnie, jak w latach poprzednich, także i w tym roku, roznosić je będą upoważnieni pracownicy bełchatowskiego Urzędu Miasta. Urzędnicy ruszą w teren już w najbliższy piątek, 3 lutego. Czas na doręczenie decyzji mają natomiast do końca miesiąca.

 

– Pracownicy roznoszący decyzje będą mieć przy sobie specjalne upoważnienie. Każdy, do kogo zapuka doręczyciel, może więc go poprosić o okazanie się takim dokumentem – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego w bełchatowskim magistracie. – Osoba odbierająca pismo będzie poproszona o czytelne podpisanie się na potwierdzeniu odbioru przesyłki. Co ważne, urzędnicy nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek pieniędzy czy opłat – dodaje dyrektor Mirosława Mikła.

 

Doręczenie decyzji – najważniejsze informacje:

– decyzje będą doręczane od 3 do 28 lutego;

– urzędnicy będą je roznosić od poniedziałku do soboty w godz. 9:00-20:00;

– doręczyciele – pracownicy Urzędu – nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć zamkniętą przesyłkę;

– na żądanie podatnika doręczyciele zobowiązani są do okazania stosownego upoważnienia do roznoszenia decyzji;

– osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru;

– jeśli urzędnik nikogo nie zastanie pod wskazanym adresem wróci w innym terminie lub zostawi informację z prośbą o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia sposobu doręczenia. Może także zostawić decyzję, która będzie w zaklejonej kopercie, u sąsiada, pod warunkiem, że ten zobowiąże się do przekazania jej adresatowi. W takiej sytuacji w skrzynce pocztowej adresata doręczyciel zostawi informację o pozostawieniu urzędowej korespondencji pod innym adresem. 

 

Do podatników, do których nie dotrze urzędowy doręczyciel, decyzję dostarczy operator pocztowy. Przypominamy, że zobowiązania podatkowe należy wpłacić na wskazany w decyzji indywidualny numer konta. Miasto zachęca bełchatowian, aby dokonywali wpłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej. – To szybki i łatwy sposób dokonania opłaty, bez konieczności wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce do kasy – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Bełchatowa.

 

Dodatkowe pytania odnośnie decyzji podatkowych mieszkańcy mogą kierować do pracowników Wydziału Finansowego bełchatowskiego magistratu pod numery telefonów:  44 733 51 29 lub 44 733 51 30. 

 

ADA

 

Do doręczenia jest ponad 19 tys. decyzji Do doręczenia jest ponad 19 tys. decyzji