Wnioski do pobrania | ePUAP - Załatw sprawę w urzędzie | Kontakt i lokalizacja wydziałów UM | Deklaracja dostępności

joombig banner rotation images

Menu

Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK można uzyskać pomoc medyczną bez wychodzenia z domuDzwoniąc pod bezpłatny numer TPK można uzyskać pomoc medyczną bez wychodzenia z domu

 

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Aby otrzymać pomoc medyczną wieczorami lub w weekendy, wystarczy zadzwonić po bezpłatny numer 800 137 200. Porady udzielane są w kilku językach, osoby niesłyszące mogą natomiast skorzystać z wideoczatu na stronie NFZ.

 


Dotychczas jeśli działo się coś niedobrego z naszym zdrowiem w godzinach nocnych lub dni wolne od pracy, jedynym miejscem, w którym można było szukać pomocy były placówki oferujące Nocną i Świąteczną Opiekę Zdrowotną. Teraz NFZ stworzył alternatywę dla wyjazdów do przychodni czy szpitala. Uruchomiona przez fundusz Teleplatforma Pierwszego Kontaktu pozwala otrzymać pomoc bez wychodzenia z domu.


TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi niepokój, wtedy można skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem. Aby uzyskać poradę, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer TPK 800 137 200. Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku od godz. 18:00 do 8:00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Co ważne, teleporady udzielane są także w językach: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.


Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

 

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8:00 - 18:00, od poniedziałku do piątku)
  • w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

 

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

AP

 

 

Godziny działania Teleplatformy Pierwszego KontaktuGodziny działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu

 

W jakich sytuacjach otrzymamy pomoc dzwoniąc na numer TPKW jakich sytuacjach otrzymamy pomoc dzwoniąc na numer TPK

 

Pomoc udzielana jest w kilku językachPomoc udzielana jest w kilku językach

 

 

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Kontakt do redakcji: a.duda@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Kryspina Rogowska, Piotr Kurzydlak, Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2021

belchatow.pl | invest.belchatow.pl | decydujemy.belchatow.pl | zobacz.belchatow.pl