Increase text size Decrease text size
Menu

Rozpoczęła się nowa kampania promująca Bełchatów. Nowym hasłem reklamowym naszego Miasta jest: Bełchatów – tylko dobre re:akcje.

 

Miasto Bełchatów rozpoczęło wdrażanie nowego wizerunku. Od dzisiaj wszelkie działania realizowane pod szyldem Marki Bełchatów będą opatrzone logotypem, nowym hasłem reklamowym i spójną szatą graficzną materiałów reklamowych. To efekt prac nad realizowanym przez Miasto projektem pn. „Opracowanie Strategii Marki Miasta Bełchatowa związanej z województwem łódzkim”, współfinansowanym w 85% przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. W ramach projektu przeprowadzono badania marketingowe, opracowano Strategię Marki Miasta Bełchatowa oraz stworzono System Identyfikacji Wizualnej Miasta składający się z logotypu oraz jednolitej formy graficznej przyjętej dla wszystkich materiałów informacyjno-promocyjnych Bełchatowa.

 

Logotyp Bełchatowa zbudowany został zgodnie z założeniami wynikającymi ze Strategii Marki Miasta. Ukazuje i komunikuje najważniejsze atuty Bełchatowa, czyli dynamizm, innowacyjność, rozwój i aktywność mieszańców. W logotypie występuje znany na całym świecie symbol włączenia urządzenia, definiowany jako „power”, zachęcający  do "włączenia się” i skorzystania z oferty miasta. Istotną częścią logotypu jest również zielony liść ukazujący Bełchatów jako miasto pełne terenów zielonych i dbające o środowisko naturalne. Liść w połączeniu ze znakiem "power" prezentuje jabłko nawiązując w ten sposób do herbu Bełchatowa i wcześniejszych działań promocyjnych. Logotyp Bełchatowa wskazuje także na potencjał gospodarczy miasta poprzez zastosowanie koloru pomarańczowego, kojarzonego z elektrownią, z Polską Grupą Energetyczną oraz poprzez zastosowanie koloru brunatnego nawiązującego do węgla brunatnego.

 

Posłuchaj spotu reklamowego Miasta Bełchatowa:

 

 

 

Logotyp uzupełnia nowe hasło reklamowe "Bełchatów - tylko dobre re:akcje". Konstrukcja sloganu jest nieprzypadkowa i w istotny sposób odzwierciedla nowy wizerunek miasta. Na uwagę z pewnością zasługuje przedrostek re, który w zapisie typograficznym z dwukropkiem „Re:” stanowi odwołanie do kodu społeczeństwa informacyjnego stosowanego w korespondencji elektronicznej typu e-mail, pojawiającego się automatycznie w tytule wiadomości w momencie odpowiadania na wiadomość wcześniej otrzymaną. Zastosowanie przedrostka re: w procesie budowy nowego wizerunku Bełchatowa wskazywać ma na skuteczne i efektywne odpowiadanie na wyzwania współczesności, na potrzeby mieszkańców, turystów i inwestorów. „Akcja” symbolizować ma wszelką aktywność Bełchatowa w różnych obszarach funkcjonowania miasta. Połączenie przedrostka re: ze słowem akcja, czyli „re:akcja” podkreślać ma z kolei dynamizm, sprawność i efektywność miasta. Reakcja również jako reakcja na potrzeby mieszkańców, zgłaszane problemy, oczekiwania inwestorów.  

 

Logotyp i hasło wzbogaca odważna szata graficzna zastosowana we wszystkich materiałach informacyjno-promocyjnych miasta, zaprojektowana na bazie kolorów wykorzystanych w znaku Bełchatowa. Całość materiałów reklamowych Bełchatowa łączy charakterystyczna linia symbolizująca energię, moc i dynamizm miasta, a także przekrój geologiczny ziemi ukazujący bogactwo złóż węgla brunatnego.

 

>>> Prezentacja nowego wizerunku Miasta Bełchatowa

 

Poprzez skuteczne wdrażanie logotypu Bełchatowa, Systemu Identyfikacji Wizualnej, a także poprzez kreację spójnych i przemyślanych działań zgodnych z założeniami Strategii Marki, Bełchatów ma stać się Paliwowo-Energetyczną Stolicą Polski, stabilnym ośrodkiem gospodarczym o atrakcyjnej ofercie inwestycyjnej. Bełchatów ma być kojarzony z ekologią oraz identyfikowany jako miasto sprawnie i efektywnie odpowiadające na potrzeby mieszkańców, turystów i inwestorów.

 

"Globalizacja i postęp w obrębie technik komunikacji sprawiły, że wiele elementów otaczającego nas świata nazywa się dzisiaj markami. Od kilkunastu lat eksperci ds. komunikacji marketingowej markami nazywają także miejsca – miasta, regiony i państwa. Miasta stały się brandami na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, na którym gra toczy się nie tylko o „sprzedanie” jak największej liczby produktów turystycznych lub inwestycyjnych, ale także o zainteresowanie międzynarodowych mediów, przyciągnięcie utalentowanej kadry czy skuteczne przeciwdziałanie odpływowi mieszkańców. Ci sami eksperci twierdzą, że dobra reputacja i pozytywny wizerunek miasta/regionu to w dzisiejszych czasach jego najcenniejszy kapitał. Przykłady najlepiej rozpoznawalnych miast świata pokazują, że sukces ich promocji tkwi w znalezieniu i uwypukleniu najbardziej unikatowych cech. Wiele polskich miast ma szansę powtórzyć sukces Paryża czy Berlina.  Każde miejsce bowiem posiada swoje niepowtarzalne DNA. Głównym zadaniem wyspecjalizowanych agencji, które opracowują strategie marek terytorialnych, nie jest ich tworzenie, ale raczej odnajdywanie i odpowiednie opakowywanie tego unikatowego „kodu”, który najdokładniej charakteryzuje dane miejsce. To też miało miejsce w Bełchatowie. Miasto dołącza tym samym do dość elitarnego grona miast w Polsce, które posiadają opracowaną konkurencyjną tożsamość oraz mapę drogową jej wdrożenia i komunikowania. Oczywiście taki dokument nie jest praktycznie wiele wart bez jego konsekwentnego i spójnego wdrażania, bo ten proces nadawania i promowania nowej twarzy Bełchatowa musi być rozpisany na kilka lub nawet kilkanaście najbliższych lat. Dopiero po tym czasie będzie można mówić o realnych, namacalnych korzyściach płynących z posiadania silnej i rozpoznawalnej marki miasta" – mówi Adam Mikołajczyk, Prezes Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego.


Badania marketingowe oraz opracowanie koncepcji marketingowej marki lokalnej w postaci Strategii Marki Miasta Bełchatowa związanej z województwem łódzkim wykonała firma AGERON POLSKA Michał Zieliński, natomiast opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Bełchatowa powierzono firmie Papajastudio Adam Lis. Kampania reklamowa w ramach wdrożenia koncepcji marketingowej prowadzona jest przez łódzka firmę Żarówka PR i Marketing Joanna Napieraj-Berlińska.

 

 

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego. Projekt pn. „Opracowanie Strategii Marki Miasta Bełchatowa związanej z województwem łódzkim”

 

 

Autor: EW

Zamieściła: AD-A



Miasto Bełchatów
ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Redaktor naczelny: Aleksandra Jasiczak, e-mail:a.jasiczak@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Tomasz Kałużyński

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2017