joombig banner rotation images

Menu

Miasto zmienia projekt węzła przesiadkowegoTrwają prace nad nowym projektem budynku bełchatowskiego dworca. Trzeci przetarg na węzeł przesiadkowy, został unieważniony. Powód? Oferta przekraczająca kosztorys o kilka milionów złotych. Terminal, który powstanie przy ul. Czaplinieckiej miał być pasywny, teraz magistrat zdecydował, że będzie on budowany w technologii tradycyjnej.


Poprzednie dwa przetargi  zostały unieważnione – w pierwszym nie wpłynęła żadna oferta, w drugim złożono dwie propozycje znacząco przekraczające kosztorys. W ostatnim postępowaniu wykonawca zaproponował wybudowanie pasywnego węzła przesiadkowego za blisko 10 mln złotych, co przy kosztorysie opiewającym na nieco ponad 6 mln 800 tys. złotych było przez magistrat nie do przyjęcia. Stąd decyzja o rezygnacji z budowy w technologii pasywnej, co skutkować będzie utratą unijnego dofinansowania w wysokości 1 mln 984 tys. zł.

- Przy tak ogromnej kwocie, która padła w przetargu, nie możemy ze względu na finanse miasta i pewne zasady gospodarności, na to zgodzić. W tym momencie trwa zmiana projektu i będziemy punkt przesiadkowy budować z własnych środków. Jesteśmy przekonany, że środki które mamy zabezpieczone w budżecie miasta, będą wystarczające aby taki obiekt powstał. Nie będzie to oczywiście budynek pasywny, ale wydane nam się, że kwota 10 mln zł przy niecałych 2 mln dofinansowania, jest zdecydowanie za wysoka, jak na taki obiekt – wyjaśnia Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa.

Budynek dworca pozostanie taki, jak w pierwszym projekcieTrwają prace nad nowym projektem węzła przesiadkowego, którego bryła, jak i planowane wcześniej poczekalnia, kasa, toalety, pomieszczenia dla kierowców czy gastronomia pozostaną bez zmian. Zmieni się tylko technologia i użyte materiały. -  Założenia projektowe będą dotyczyły w zasadzie tylko innych materiałów, rezygnacji z pomp ciepła i fotowoltaiki – to właśnie te rozwiązania były dofinansowane, natomiast cała infrastruktura jest po naszej stronie – dodaje Ireneusz Owczarek, wiceprezydent Bełchatowa. Dzięki przeprojektowaniu, węzeł przesiadkowy powinien zgodnie z przewidywaniami kosztować ok. 4 mln złotych.

Prace projektowe powinny potrwać około 1,5 miesiąca, kolejna 2 -3 zajmie procedura przetargowa. Miasto planuje, aby jeszcze latem wyłonić wykonawcę  i rozpocząć prace budowlane.

Przypomnijmy, że Bełchatów nie ma dworca od 2014 roku, kiedy to PKS sprzedało działkę przy ul. Sienkiewicza. Budowa węzła przesiadkowego jest jedną z najbardziej oczekiwanych miejskich inwestycji. - Dworzec jest ważny zarówno dla mieszkańców, jak i przewoźników, ale to także kwestia wizerunku miasta. Chcemy wybudować nowoczesny węzeł komunikacyjny, z którego będzie można korzystać jeszcze w tym roku – podkreśla prezydent Czechowska.

 

AP

 

 



 

Aktualności

 

 

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Redaktor naczelny: Aleksandra Jasiczak, e-mail:a.jasiczak@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Piotr Kurzydlak, Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2018